پزشک سایت

پزشک سایت

جمعه, مهر ۲۷, ۱۴۰۳

پزشک سایت - راهنمای شما در مسیر سلامت و بهبود، با اطلاعات جامع پزشکی و مقاله های تخصصی

در تماس باشید

کسب و کار

بینی فانتزی به چه صورتی میاد

بینی فانتزی به چه صورتی میاد

به طور معمول بسیاری از داوطلبان، جراحی بینی را با هدف زیباسازی چهره خود انجام می‌ دهند. عمل بینی فانتزی، از جمله جراحی‌ های رایج و پرطرفدار محسوب می شود که امروزه مورد استقبال بسیاری از بازیگران و سایر افراد قرار گرفته است. در حال حاضر افراد زیادی به خصوص اکثر بانوان، جهت بهبود چهره خود این مدل بینی را انتخاب می کنند. به علت تغییر اساسی در اندازه و شکل بینی در جراحی بینی فانتزی، معمولا پزشک متخصص برای انجام آن، ویژگی‌ های چهره افراد و نوع بینی آن ها از لحاظ استخوانی یا گوشتی را در نظر می گیرد. چرا که ممکن است این تغییرات با چهره افراد همخوانی و هماهنگی نداشته و جلوه ای غیر طبیعی داشته باشد. امروزه پزشکان این امکان را دارند تا با کمک تصویربرداری پیش از رینوپلاستی، انواع مدل بینی و تاثیر آن ها بر روی زیبایی چهره فرد را بررسی کرده و با اطمینان از تناسب این مدل بینی با سایر اعضای صورت، آن را جراحی نمایند. در این مطلب به بررسی این نکته می پردازیم که بینی فانتزی برای چه صورت هایی مناسب و ایده آل خواهد بود.

بینی فانتزی برای چه صورت هایی مناسب است؟

گاهی اوقات بسیاری از داوطلبان مایل هستند تا بینی خود را به صورت فانتزی جراحی نمایند، ولی از این امر بسیار می ترسند‌. چرا که آنان دغدغه و نگرانی این مسئله را دارند که ممکن است مدل بینی فانتزی برای صورت آن ها مناسب نبود و پس از عمل، بینی با سایر اعضای چهره، تناسب نداشته باشد. در واقع این متقاضیان می خواهند بدانند که مدل بینی فانتزی به چه صورت هایی می آید.

در مورد این موضوع نمی توان گفت که این مدل عمل زیبایی، فقط مناسب داوطلبان خاصی است. زیرا بیشتر افراد قادر هستند تا این مدل جراحی را انجام دهند. هر چند جراحی بینی فانتزی برای افرادی با بینی استخوانی مطلوب است، اما افرادی که از بینی گوشتی نیز برخوردار هستند نیز با تایید پزشک، می توانند این عمل را انجام دهند. 

به طور معمول، عمل بینی فانتزی برای صورت های گرد و کوچک مناسب بوده و ظاهر بسیار جذابی را برای این افراد رقم می زند. اصولا پزشک متخصص جراحی بینی جهت انجام هر تصمیمی در مورد مدل بینی، در ابتدا چهره فرد داوطلب را بررسی نموده و تناسبات اعضای چهره او را در نظر خواهد گرفت.

در مواردی که پزشک به این نتیجه برسد که چهره فرد هیچ تناسبی با مدل فانتزی ندارد، نظر خود را به متقاضی گفته و از او می خواهد تا در این رابطه تصمیم بگیرد. در صورت عدم تناسب چهره با مدل فانتزی، به طور حتم نتیجه عمل رضایت بخش نبوده و از زیبایی چهره بسیار کاسته می شود. 

عمل بینی فانتزی برای چه کسانی مناسبی نیست؟

عمل بینی به سبک فانتزی، گزینه مناسبی برای افراد زیر نخواهد بود:

  1. افرادی که از صورتی کشیده و لب هایی درشت برخوردارند، بهتر است از انجام این جراحی اجتناب نمایند. چرا که بینی فانتزی کوچک بوده و تناسب و هماهنگی چهره آن‌ ها از بین می رود.
  2. به علت کوچک شدن چشمگیر سایز بینی افراد در این جراحی، این عمل برای متقاضیانی ‎که پوست بینی شان ضخیم بوده و بینی آن ها گوشتی است، مناسب نخواهد بود. زیرا از ضروریات انجام عمل بینی فانتزی، برخورداری بینی از بافت و غضروفی قوی و همچنین پوستی نازک است.  
  3. آقایان نمی توانند داوطلب مناسبی برای مدل بینی فانتزی باشند. زیرا صورت مردان در مقایسه با بانوان بزرگ تر بوده و اندازه بینی فانتزی هیچ تناسبی با صورت آن ها نخواهد داشت. همچنین یک بینی قوس دار فانتزی، برای ظاهر یک چهره مردانه مناسب نبوده و جور درنمی ‌آید. 

ویژگی های مدل بینی فانتزی 

بینی فانتزی نسبت به بینی طبیعی از برخی ویژگی های خاص برخوردار است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • در رینوپلاستی مدل فانتزی، پزشک با برداشتن بخشی از استخوان و غضروف بینی، اندازه آن را کوچک می ‌کند. همچنین به علت بالا بودن نوک بینی، سوراخ های آن از روبرو مشخص و واضح خواهد بود.
  • در بینی مدل فانتزی، در حالت نیم‌ رخ، ارتفاع بینی سربالا شده و نمای آن از روبرو نیز بسیار باریک خواهد بود. همچنین شما در بالای پره‌ های بینی، خطی را می بینید که به‌ علت باریکی بینی و ایجاد حالتی به نام کریز به وجود آمده است. 
  • از دیگر ویژگی های اساسی بینی فانتزی، میزان قوس قابل توجه و چشمگیر این مدل بینی است. در این جراحی، پزشک با ایجاد یک قوس داخلی در تیغه بینی، نوک بینی را به سمت بالا متمایل می‌ کند.
  • اصولا در عمل بینی فانتزی، جراح سعی دارد تا بینی از حالت طبیعی کمی فاصله بگیرد. به همین علت در مدل فانتزی سوراخ ‌های بینی از حالت طبیعی، کوچک ‌تر خواهد بود. البته چنانچه تغییر اندازه این سوراخ ها به صورت صحیح انجام نپذیرد، ممکن است افراد با مشکلات تنفسی زیادی مواجه شوند.
  • از اصلی‌ ترین ویژگی های بینی فانتزی باید به زاویه بین نوک بینی و سطح بالایی لب اشاره کرد. در عمل بینی طبیعی این زاویه بین ۹۰ تا ۹۵ درجه خواهد بود. حال آنکه در عمل فانتزی این زاویه بیشتر از این میزان و در حدود ۱۱۰ تا ۱۳۰ درجه است. چرا این در این حالت قوس و انحنای لازم در بینی ایجاد می گردد.

شرایط لازم جهت انجام عمل بینی فانتزی

لازم است که عمل بینی فانتزی مطابق با استاندارد های خاص خود انجام پذیرد. چرا که کوچک نمودن بیش از حد بینی در این جراحی، ممکن است موجب مشکلات تنفسی فرد داوطلب شود. در نتیجه شما باید اندازه و میزان کوچک کردن بینی را به پزشک متخصص خود بسپارید. چنانچه در عمل بینی فانتزی، شرایط زیر را در نظر داشته باشید، این جراحی برای شما بسیار رضایت بخش خواهد بود:

  1. از مهم‌ ترین عوامل موثر در نتیجه موفقیت آمیز جراحی بینی فانتزی، نوع بینی فرد داوطلب است. آن دسته از افرادی که از بینی استخوانی برخوردار بوده و دارای اعضای صورت کوچک و ظریفی هستند، شرایط مطلوبی برای عمل بینی فانتزی خواهند داشت.
  2. از دیگر شرایط مهم برای این جراحی، محکم بودن بافت و غضروف بینی فرد متقاضی است. لازم است پوست بینی فرد ضخامت زیادی نداشته باشد. ضخیم بودن پوست بینی، موجب افتادگی نوک بینی پس از جراحی خواهد شد. 
  3. انتخاب یک پزشک ماهر و مجرب هم از دیگر شرایط لازم جهت انجام یک جراحی بینی فانتزی بی نقص محسوب می‌ شود. ممکن است عدم تبحر و مهارت پزشک متخصص، موجب شود که با برداشتن بیش از اندازه غضروف، بینی بسیار کوچکتر از حالت طبیعی شود.
اشتراک گذاری:
img
نویسنده

ادمین

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه‌های مورد نیاز مشخص شده‌اند.