پزشک سایت

پزشک سایت

یکشنبه, مهر ۱۵, ۱۴۰۳

پزشک سایت - راهنمای شما در مسیر سلامت و بهبود، با اطلاعات جامع پزشکی و مقاله های تخصصی

در تماس باشید

پزشکی

رئیس سازمان نظام پزشکی: قانون نظام پزشکی نیاز به بازنگری و شفاف‌سازی دارد

رئیس سازمان نظام پزشکی: قانون نظام پزشکی نیاز به بازنگری و شفاف‌سازی دارد

دکتر محمد رئیس زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی، از ضرورت بازنگری و بهینه‌سازی قانون این سازمان خبر داد. وی تاکید کرد که قانون نظام پزشکی، که در سال ۱۳۸۳ تصویب شده، اکنون بعد از ۲۰ سال دارای ابهامات زیادی است و نیازمند بازبینی است تا با نیازهای روز جامعه پزشکی همگام شود.

ابهامات و نیازهای بازنگری در قانون نظام پزشکی

دکتر رئیس زاده با اشاره به برخی از ابهامات در این قانون، توضیح داد که مسائل مربوط به انتخابات، وظایف نظارتی مانند اعطای شماره نظام پزشکی، موضوعات انتظامی و تبلیغات به اندازه کافی روشن نیستند. او خاطرنشان کرد که در مواردی همچون محرومیت‌ها، تبلیغات پزشکی و حق عضویت‌ها، قانون فعلی صراحت ندارد و به‌روشنی مشخص نکرده که چه گروه‌هایی باید عضو نظام پزشکی شوند و نحوه ابلاغ محرومیت‌ها چگونه باشد.

نیاز به همگامی با نیازهای روز

وی همچنین بر لزوم به‌روزرسانی قانون نظام پزشکی با توجه به تحولات روز و تغییرات اجتماعی و پزشکی تاکید کرد و بیان داشت که قانون فعلی نمی‌تواند به‌طور کامل پاسخگوی نیازهای حال حاضر جامعه پزشکی باشد.

دکتر رئیس زاده تأکید کرد که این بازنگری برای بهبود خدمات‌رسانی به مردم و شفاف‌تر شدن امور بسیار ضروری است. وی از قانون‌گذاران و مسئولان خواست تا با همکاری همه‌جانبه، این اصلاحات را در اسرع وقت در دستور کار قرار دهند.

منبع : خانه ملت

img
نویسنده

ادمین

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه‌های مورد نیاز مشخص شده‌اند.