پزشک سایت

پزشک سایت

شنبه, مهر ۷, ۱۴۰۳

پزشک سایت - راهنمای شما در مسیر سلامت و بهبود، با اطلاعات جامع پزشکی و مقاله های تخصصی

  • ارتباط بین مصرف گوشت قرمز فرآوری شده و افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲

در تماس باشید

پزشکی

بیش از نیمی از آمبولانس‌های اورژانس کشور فرسوده‌اند

بیش از نیمی از آمبولانس‌های اورژانس کشور فرسوده‌اند

سخنگوی سازمان اورژانس کشور، بابک یکتاپرست، از فرسودگی بیش از نیمی از آمبولانس‌های این سازمان خبر داد. وی اظهار داشت که از مجموع ۵ هزار و ۵۰۰ آمبولانس موجود در ناوگان اورژانس کشور، ۳ هزار آمبولانس بیش از ۱۵ سال عمر دارند و طبق استانداردهای موجود، پس از ۱۰ سال باید از رده خارج شوند.

به گزارش ساعت سلامت، یکتاپرست ادامه داد که آمبولانس‌ها در شرایط سخت و فشرده‌ای فعالیت می‌کنند و با ۳ شیفت کاری در ۲۴ ساعت، فشار زیادی را متحمل می‌شوند.

وضعیت موتورلانس‌ها و اورژانس دونده

در مورد موتورلانس‌ها، یکتاپرست وضعیت بهتری را گزارش کرد. او گفت که در کشور ۴۸۰ موتورلانس وجود دارد که ۲۰۰ مورد در تهران مستقر هستند. موتورلانس‌ها برای مواجهه با ترافیک سنگین شهرها وارد ناوگان اورژانس شده‌اند. همچنین در مناطقی مانند یزد که کوچه‌های باریک دارد، از موتورلانس‌ها استفاده می‌شود.

وی همچنین به معرفی اورژانس دونده پرداخت که در مناطقی مانند بازار تهران و مناطق با ازدحام جمعیت شکل گرفته است. این اورژانس به کمک نیروهایی که به صورت پیاده و با تجهیزات لازم به محل حادثه می‌رسند، فعالیت می‌کند.

اتوبوس آمبولانس‌ها و نقش خیران در کمک به اورژانس

یکتاپرست اظهار داشت که در کشور ۸۲ اتوبوس آمبولانس وجود دارد که در موارد خاص مانند تصادف‌های زنجیره‌ای، حوادث انفجاری و برنامه‌های جمعیتی مانند اربعین و مسابقات فوتبال مورد استفاده قرار می‌گیرند. این اتوبوس‌ها توانایی ارائه خدمات به ۱۰ تا ۱۱ نفر به‌طور همزمان را دارند.

وی به نقش خیران نیز اشاره کرد و گفت: خیران به تازگی وارد کمک به ناوگان اورژانس شده‌اند. به عنوان مثال، یکی از خیران با پرداخت ۱۳۰ میلیارد تومان، ۱۰ آمبولانس و ۱۰ موتورلانس خریداری کرده و موتور ۱۰ آمبولانس قدیمی نیز به‌طور کامل تعویض شده است. همچنین خیران تعهد داده‌اند که تا هزار میلیارد تومان برای خرید آمبولانس کمک کنند که استان مازندران و سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارند.

img
نویسنده

ادمین

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه‌های مورد نیاز مشخص شده‌اند.