پزشک سایت

پزشک سایت

جمعه, مهر ۶, ۱۴۰۳

پزشک سایت - راهنمای شما در مسیر سلامت و بهبود، با اطلاعات جامع پزشکی و مقاله های تخصصی

  • آمی کرتین (Amycretin)

در تماس باشید

کسب و کار

۹ روش تضمینی کاهش درد بخیه سزارین [ به روزترین نکات ]

۹ روش تضمینی کاهش درد بخیه سزارین [ به روزترین نکات ]

معمولا بعد از سزارین به دلیل فشار و تورم بر روی ناحیه عمل و بخیه ها می تواند درد و سوزش در محل بخیه سزارین رخ دهد، سزارین را می توان یکی از روش های ایمن برای زایمان تلقی نمود اما از آنجایی که یک نوع جراحی زایمان به حساب می آید استفاده از این روش توسط جراح زنان و زایمان می تواند عوارضی نیز به همراه داشته باشد، این عوارض تا زمانی که بیمار در بیمارستان است توسط پرستاران بیمارستان کنترل می گردد اما از زمانی که مادر به منزل منتقل می گردد در صورتی که علائم سوزش و درد بخیه شروع گردد باید چه کار کنیم؟ مهم ترین راه کار های خانگی و درمانی برای درمان درد بخیه در منزل چیست؟ آیا نیاز به استفاده از خدمات درمانی تخصصی در منزل وجود دارد یا می توان با روش های خانگی این درد و سوزش را کنترل نمود؟ با ما تا انتهای این مطب همراه باشید تا هر آن چیزی که در رابطه با کاهش درد بخیه سزارین نیاز به دانستن دارید را خدمتتان ارائه نماییم.

علت سوزش جای بخیه سزارین چیست؟

علت سوزش جای بخیه سزارین طبیعی است اما اگر همراه با ترشح و عفونت چرکی یا سروزی باشد می تواند درد هم به همراه داشته و قابل بررسی گردد، همانطور که شما نیز می دانید انجام بخیه برای سزارین می تواند آسیب هایی به احشا، بافت های پوست، درم و اپی درم وارد نماید، همین آسیب ها و جراحات می تواند تا ۷ روز پس از بخیه سزارین و ترخیص از بیمارستان سبب ایجاد درد در ناحیه بخیه گردد، اما اگر درد بخیه همراه با سوزش و ترشح باشد نشانه هایی از عفونت را دربر دارد که باید از آنتی بیوتیک های تجویزی توسط متخصص عفونی در منزل یا مطب استفاده شود.

علت سوزش جای بخیه سزارین بعد از چند ماه چیست؟

آسیب به پایانه های عصبی در داخل و اطراف برش جراحی می تواند علت مهم سوزش جای بخیه سزارین بعد از چند ماه باشد، با توجه به اینکه در حین جراحی امکان آسیب به پایانه های عصبی وجود دارد و از طرفی پایانه های عصبی بعد از آسیب به آن ها نمی توانند بازسازی شوند با کاهش التهاب در بافت و ترمیم آن احتمال سوزش و درد خفیف در نواحی بخیه وجود دارد که می تواند بعد از گذشت چند ماه دیگر برطرف شود.

سفت شدن جای بخیه سزارین بعد از چند سال علت؟

از مهم ترین علل سفت شدن جای بخیه سزارین می توان به تولید سلول های پوست و درم اشاره بیش از حد ممکن اشاره کرد، فرض کنید ۱۰ سلول برای پر کردن ناحیه بخیه سزارین نیاز است اما بدن به اشتباه ۵۰ سلول را در آن ناحیه جای دهد، به طور قطع با انباشت بیشتر سلول امکان تراکم آن بالاتر رفته و در نهایت امکان سفت شدن جای ترمیم بخیه وجود دارد.

علت باز شدن بخیه سزارین از داخل بعد چند سال چیست؟

علت بازشدن بخیه سزارین از داخل بعد از چندسال

امکان این مورد وجود ندارد اما تنها علت آن با انجام سونوگرافی قابل تعیین خواهد بود، معمولا عفونت های داخلی، رحم، عفونت شکم و موارد به این صورت سبب ایجاد عفونت در ناحیه سزارین و باز شدن زخم بخیه سزارین بعد از چندسال می گردد که حتما باشید توسط متخصص زنان یا متخصص عفونی بررسی گردد.

سوزش بخیه سزارین تا کی ادامه دارد؟

سوزش و درد بخیه سزارین معمولا ۲ ماه پس از انجام برطرف می گردد اما اگر بعد از ۲ ماه سوزش بخیه سزارین کاهش نیابد می تواند به علت آسیب به پایانه های عصبی سلول های تحت جراحی سزارین بوده باشد، اگر عفونت نیز وجود داشته باشد می تواند از علل دیگر سوزش بخیه سزارین به همراه درد گردد.

۹ روش تضمینی کاهش درد بخیه سزارین

با توجه به اینکه در رابطه با علت های درد بخیه توضیحاتی را خدمتتان ارائه نمودیم اکنون نوبت آن رسیده تا در رابطه با روش های جدید کاهش درد بخیه سزارین نیز توضیحاتی را خدمتتان ارائه کنیم، ۹ روش جدید برای کاهش درد بخیه سازمان به شرح زیر می باشد:

  1. تمیزسازی روزانه زخم
  2. خشک نگه داشتن زخم
  3. علت استفاده از لباس زیر نخی
  4. با استفاده از دستور پزشک مسکن مصرف کنید
  5. استراحت کافی داشته باشید
  6. رژیم غذایی مناسب و پرویتامینه و پروتئینی داشته باشید
  7. سعی کنید از رژیم غذایی روان کننده شکم استفاده نمایید
  8. برای شیردهی از کمک استفاده نمایید
  9. حمام با آب دوش ولرم انجام دهید

چه زمانی نیاز است برای کاهش درد بخیه سزارین به پزشک مراجعه نماییم؟

نیاز به ویزیت پزشک برای کاهش درد بخیه

به طور کلی پس از بخیه سزارین انجام امور مراقبتی مانند بهداشت ناحیه بخیه، استفاده از رژیم دارویی آنتی بیوتیک و تغذیه ای و استراحت می تواند هر چه سریعتر درمان را اجرا کند، اما اگر علائمی مانند درد شدید و سوزشی، چرک، ترشح، خون آبه و موارد دیگر مشاهده شود نیاز به اطلاع به پزشک یا مراجعه حضوری به پزشک وجود خواهد داشت، با استفاده از تجربیات متخصص زنان و عفونی می توان به آسانی مجدد درمان را برای بهبود هرچه سریعتر ناحیه بخیه انجام داد.

کلام پایانی و نتیجه گیری

به هر حال انجام بخیه پس از زایمان نیاز است و از طرفی بخیه با توجه به آسیب های که به احشا در حین سزارین ایجاد شده می تواند هم دارای درد و هم سوزش باشد، اما دانستن اینکه کدام درد و سوزش طبیعی است و کدام درد و سوزش می تواند نشانه عفونت باشد در ادامه مسیر ترمیم و درمان زخم سزارین بسیار کارگشا می باشد، ما در این مقاله در رابطه راه کار های شناسایی و تشخیص نوع درد و سوزش بخیه با ما شما صحیت نمودیم و امیدواریم که با مطالعه این مقاله به این مهم دست یافته باشید، در ضمن اگر نیاز به خدمات درمانی در منزل دارید می توانید به لینکی که برایتان گذاشته شد مراجعه کنید.

اشتراک گذاری:
img
نویسنده

ادمین

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه‌های مورد نیاز مشخص شده‌اند.