پزشک سایت

پزشک سایت

دوشنبه, شهریور ۲۶, ۱۴۰۳

پزشک سایت - راهنمای شما در مسیر سلامت و بهبود، با اطلاعات جامع پزشکی و مقاله های تخصصی

  • آندومتریت
  • کیست بارتولن
  • برونشیت
  • سیاه‌سرفه

در تماس باشید

پزشکی

خواص روغن آووکادو

خواص روغن آووکادو

روغن آووکادو که از میوه آووکادو استخراج می‌شود، به دلیل غنای مواد مغذی، به عنوان یکی از پنج روغن سالم برتر در جهان شناخته شده است. آووکادو خود نیز به عنوان یکی از پنج غذای سالم برتر رتبه‌بندی شده است. تحقیقات نشان داده‌اند که این روغن می‌تواند به پیشگیری از دیابت، کاهش کلسترول بالا، کاهش سطوح تری گلیسیرید و مقابله با چاقی کمک کند.

روغن آووکادو به دلیل تاثیرات ضد آرتروزی آن، در فرانسه به عنوان یک داروی تجویزی پذیرفته شده است. این تنها یکی از دلایلی است که باید این روغن را به همراه روغن‌هایی همچون روغن نارگیل در رژیم غذایی خود بگنجانید.

۵ خاصیت برجسته روغن آووکادو

۱. خواص روغن آووکادو برای کاهش فشار خون

روغن آووکادو یک انتخاب عالی برای افرادی است که به دنبال کاهش طبیعی فشار خون یا حفظ سطح نرمال آن هستند. چربی‌های تک غیر اشباع موجود در روغن آووکادو می‌توانند تاثیر مثبتی بر روی فشار خون داشته باشند و در صورت مصرف متعادل، به سلامت قلب کمک کنند.

مطالعه‌ای که در مجله پزشکی آمریکا (American Medical Association) منتشر شده است، نشان می‌دهد که جایگزینی بخشی از کربوهیدرات‌های رژیم غذایی با پروتئین یا چربی‌های تک غیراشباع می‌تواند فشار خون را کاهش دهد، سطح لیپید را بهبود بخشد و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد.

۲. روغن آووکادو و درمان آرتروز

آرتروز که یک بیماری مفصلی است، موجب تورم و درد در مفاصل می‌شود و می‌تواند به عنوان استئوآرتریت (Osteoarthritis) یا آرتریت روماتوئید (Rheumatoid Arthritis) طبقه‌بندی شود. استئوآرتریت زمانی رخ می‌دهد که غضروف‌های بین مفاصل از بین می‌روند که منجر به التهاب و درد می‌شود. این نوع از آرتروز معمولاً در مفاصلی که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، مانند زانو، کفل، ستون فقرات و دست، دیده می‌شود.

ASU (Avocado Soybean Unsaponifiables) که ترکیبی از آووکادو و عصاره روغن سویا است، در فرانسه به عنوان داروی تجویزی برای درمان استئوآرتریت زانو و کفل شناخته شده است. مطالعات نشان داده‌اند که ASU می‌تواند اثر ضد التهابی داشته و رشد غضروف‌ها را تحریک و ترمیم کند.

۳. خواص روغن آووکادو برای پوست

روغن آووکادو به عنوان درمانی موثر برای پسوریازیس (Psoriasis) و مشکلات پوستی دیگر شناخته شده است. پسوریازیس یک بیماری پوستی رایج است که در آن سلول‌های مرده، خشک و خشن بر روی پوست ایجاد می‌شود. مطالعات نشان داده است که کرم‌های حاوی ویتامین B12 و روغن آووکادو می‌توانند به عنوان درمان موضعی موثر و طولانی مدت برای پسوریازیس باشند.

۴. سلامت قلب و کاهش کلسترول با روغن آووکادو

روغن آووکادو به دلیل دارا بودن اسید اولئیک (Oleic Acid)، که یک اسید چرب تک غیر اشباع است، می‌تواند به سلامت قلب کمک کند. این اسید با افزایش سطح HDL (کلسترول خوب) و کاهش سطح LDL (کلسترول بد)، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

۵. افزایش جذب مواد مغذی با روغن آووکادو

مطالعات منتشر شده در مجله تغذیه (Journal of Nutrition) نشان می‌دهد که افزودن روغن آووکادو به وعده‌های غذایی می‌تواند جذب کارتنوئیدها (Carotenoids) را افزایش دهد. این آنتی‌اکسیدان‌ها که محلول در چربی هستند، برای جذب موثر به چربی نیاز دارند.

عوارض جانبی احتمالی روغن آووکادو

اگر به آووکادو حساسیت دارید، از مصرف خوراکی یا خارجی این روغن پرهیز کنید. افرادی که به لاتکس حساسیت دارند نیز ممکن است به آووکادو و روغن آن حساسیت داشته باشند. علاوه بر این، آووکادو می‌تواند تاثیر وارفارین (داروی رقیق‌کننده خون) را کاهش دهد. اگر از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنید، قبل از مصرف روغن آووکادو با پزشک خود مشورت کنید.

img
نویسنده

ادمین

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه‌های مورد نیاز مشخص شده‌اند.