پزشک سایت

پزشک سایت

دوشنبه, شهریور ۲۶, ۱۴۰۳

پزشک سایت - راهنمای شما در مسیر سلامت و بهبود، با اطلاعات جامع پزشکی و مقاله های تخصصی

  • آندومتریت
  • کیست بارتولن
  • برونشیت
  • سیاه‌سرفه

در تماس باشید

پزشکی

مشکلات بیماران دیابتی به دلیل تغییر نوع انسولین در داروخانه‌ها

مشکلات بیماران دیابتی به دلیل تغییر نوع انسولین در داروخانه‌ها

مدیرعامل انجمن دیابت ایران با ابراز نگرانی از وضعیت توزیع انسولین در داروخانه‌ها گفت: “تغییر نوع انسولین برای بیماران دیابتی امری دشوار است و این تصمیم‌ها باید توسط پزشک معالج گرفته شود، نه در سطح داروخانه.”

به گزارش «ساعت سلامت»، امیرکامران نیکوسخن با اشاره به مشکلات توزیع انسولین در داروخانه‌ها بیان کرد: “در حال حاضر بیماران دیابتی به دلیل کمبود انسولین در داروخانه‌ها با مشکلات جدی مواجه هستند و مجبور به جستجو در داروخانه‌های مختلف برای یافتن انسولین مورد نیاز خود می‌شوند. در بسیاری از مواقع، به بیماران انسولین‌های مشابه داده می‌شود، اما بیماران نمی‌دانند چگونه باید از این انواع انسولین استفاده کنند.”

وی افزود: “برخی از انسولین‌ها مشابهی ندارند و حتی انسولین‌های مشابه نیز اثرات یکسانی ندارند. بنابراین، زمانی که بیماران به یک نوع جدید از انسولین عادت کنند، ممکن است زمان‌بر باشد و این مسئله می‌تواند کنترل دیابت را برای برخی بیماران دشوار کند.”

کمبود انسولین‌های مهم مانند توجئو، نوورپید و لانتوس

نیکوسخن با اشاره به اینکه بسیاری از انواع انسولین‌ها از جمله توجئو، نوورپید و لانتوس هر از چندگاهی با مشکل کمبود مواجه می‌شوند، اظهار داشت: “در برخی موارد، بیماران به داروخانه مراجعه می‌کنند و به دلیل نبود نوعی از انسولین، داروخانه به ناچار انسولین دیگری به بیمار می‌دهد. این تغییر نوع انسولین یا به اصطلاح «شیفت انسولین» نباید در سطح داروخانه انجام شود؛ این تصمیم باید توسط پزشک معالج بیمار گرفته شود.”

اهمیت تصمیم‌گیری پزشک معالج در تغییر نوع انسولین

مدیرعامل انجمن دیابت ایران تأکید کرد که تغییر نوع انسولین مصرفی بیماران باید تحت نظر پزشک معالج و بر اساس نیازهای خاص بیمار انجام شود، نه به‌صورت خودسرانه در داروخانه‌ها. این تغییرات خودسرانه می‌تواند به مشکلات جدی در کنترل دیابت منجر شود و سلامت بیماران را به خطر بیندازد.

img
نویسنده

ادمین

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه‌های مورد نیاز مشخص شده‌اند.