پزشک سایت

پزشک سایت

دوشنبه, شهریور ۲۶, ۱۴۰۳

پزشک سایت - راهنمای شما در مسیر سلامت و بهبود، با اطلاعات جامع پزشکی و مقاله های تخصصی

  • آندومتریت
  • کیست بارتولن
  • برونشیت
  • سیاه‌سرفه

در تماس باشید

پزشکی

خبر خوش وزیر بهداشت برای پرستاران: پرداخت مطالبات پرستاران به دانشگاه‌های علوم پزشکی

خبر خوش وزیر بهداشت برای پرستاران: پرداخت مطالبات پرستاران به دانشگاه‌های علوم پزشکی

وزیر بهداشت اعلام کرد که بخش اول از مطالبات پرستاران به دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت شده است و روسای این دانشگاه‌ها موظف به تسویه سریع این مطالبات با پرستاران هستند.

دکتر محمدرضا ظفرقندی در مراسم تکریم و معارفه وزیر بهداشت با حضور رئیس جمهور دولت چهاردهم بیان کرد که “محور توسعه هر کشور، انسان سالم است و برای رسیدن به توسعه، تأمین سلامت جامعه اولویت دارد.”

وی با اعلام خبری خوش به جامعه پرستاری گفت: “در پی پیگیری‌های اخیر، خوشبختانه به نتایج مثبتی رسیدیم. در جلسه‌ای که روز دوشنبه، ۵ شهریور، با حضور رئیس جمهور در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اولین بخش از مطالبات پرستاران به دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت گردید. روسای دانشگاه‌ها باید این مطالبات را در اسرع وقت پرداخت کنند.”

دکتر ظفرقندی به نقش مهم وزرای بهداشت پیشین، کارکرد نظام شبکه و خدمت‌رسانی کادر بهداشتی و درمانی در پیشرفت‌های پزشکی و حوزه سلامت کشور اشاره کرد. وی خاطرنشان کرد: “زمانی عضو کمیسیون اعزام بیماران به خارج بودیم و هزینه‌های زیادی برای درمان از کشور خارج می‌شد. اما اکنون پیشرفته‌ترین درمان‌ها در کشور و در مرزهای دانش دنیا ارائه می‌شود که افتخارآمیز است.”

وی افزود: “امروز فرصتی بی‌نظیر برای کشور فراهم شده است. هرگز به یاد ندارم این میزان انسجام، وفاق و همدلی در جامعه پزشکی وجود داشته باشد. با حضور چهار پزشک در کابینه و پزشک بودن رئیس جمهور، می‌توان امیدوار بود که وزارت بهداشت از حمایت بیشتری برخوردار شود.”

۷۰ درصد مشکلات حوزه سلامت خارج از وزارت بهداشت است

وزیر بهداشت ادامه داد: “۷۰ درصد مشکلات حوزه سلامت خارج از وزارت بهداشت است. برای مثال، در زمینه تروما و حوادث جاده‌ای، جوانان زیادی قربانی می‌شوند و بیشترین عمر از دست رفته در جامعه مربوط به این حوادث است. بنابراین بدون عزم ملی و حمایت همه مسئولان، ارتقاء ایمنی جاده‌ها و خودروها ممکن نخواهد بود.”

وی تصریح کرد: “جایگاه جامعه پزشکی در بین مردم، یک سرمایه اجتماعی بزرگ است و جامعه سلامت جزو سه گروه اول کشور در حوزه اعتماد عمومی است. اگر کسی در حوزه سلامت فکر دیگری غیر از کاهش درد و رنج مردم داشته باشد، زیان دنیا و آخرت نصیب او خواهد شد.”

وزیر بهداشت همچنین تأکید کرد: “ما موظفیم که در مرزهای دانش درمان‌های پیشرفته را دنبال کنیم، هزینه‌های سنگین درمان را کاهش دهیم، مشکلات دارویی مردم را حل کنیم و آموزش با کیفیت را گسترش دهیم تا به جایگاه اول منطقه در حوزه پژوهش دست یابیم.”

دکتر ظفرقندی با یادآوری فداکاری‌های جامعه پزشکی به ویژه در دوران همه‌گیری کرونا، گفت: “این تلاش‌ها و فداکاری‌ها پرچم افتخاری برای حوزه سلامت است که در تاریخ ثبت خواهد شد.”

وی تأکید کرد: “باید به کادر بهداشتی و درمانی احترام بگذاریم؛ هم از نظر مادی و هم معنوی. افزایش امید برای خدمت در کشور نیز اهمیت دارد. از رئیس جمهور بابت پیگیری حل مشکلات حوزه سلامت قدردانی می‌کنیم. شب گذشته جلسه‌ای با سازمان برنامه و بودجه برگزار شد و همه حمایت‌های لازم در حال انجام است.”

img
نویسنده

ادمین

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه‌های مورد نیاز مشخص شده‌اند.