پزشک سایت

پزشک سایت

دوشنبه, شهریور ۲۶, ۱۴۰۳

پزشک سایت - راهنمای شما در مسیر سلامت و بهبود، با اطلاعات جامع پزشکی و مقاله های تخصصی

  • آندومتریت
  • کیست بارتولن
  • برونشیت
  • سیاه‌سرفه

در تماس باشید

پزشکی

پیشگیری از درماتیت آتوپیک با ویتامین E: یافته‌های جدید پژوهشگران

پیشگیری از درماتیت آتوپیک با ویتامین E: یافته‌های جدید پژوهشگران

پژوهشگران دانشگاه پزشکی پکن چین به تازگی نتایج جدیدی درباره تأثیر ویتامین E بر پیشگیری از درماتیت آتوپیک منتشر کرده‌اند. این مطالعه نشان می‌دهد که مصرف ویتامین E می‌تواند احتمال ابتلا به این بیماری پوستی مزمن را کاهش دهد.

به گزارش سلامت نویز و به نقل از ایرنا از وبگاه مدیکال اکسپرس، درماتیت آتوپیک یک بیماری مزمن پوستی است که با علائمی چون خشکی، خارش و التهاب پوست شناخته می‌شود. این بیماری معمولاً با خشکی شدید پوست، قرمزی، ترشحات زرد یا مایل به سفید، ترک‌های خشک و خارش‌های مداوم همراه است و علت آن به عوامل ژنتیکی، محیطی و عفونت‌های پوستی و آلرژی‌ها برمی‌گردد.

نتایج پژوهش و روش تصادفی‌سازی مندلی

سیکینگ وانگ (Siqing Wang) و تیم تحقیقاتی‌اش از دانشگاه پزشکی پکن، با استفاده از روش تصادفی‌سازی مندلی، به بررسی رابطه علت و معلولی بین مصرف ویتامین‌های آنتی‌اکسیدانی (ویتامین C، ویتامین E، کاروتن و رتینول) و درماتیت آتوپیک پرداخته‌اند. این روش نسل جدیدی در تحلیل آماری است که از تغییرات ژنتیکی به‌عنوان متغیرهای ابزاری برای ارزیابی و برآورد تاثیرات علّی عوامل خطر استفاده می‌کند.

یافته‌های کلیدی مطالعه

پژوهشگران متوجه شده‌اند که مصرف ویتامین E رابطه علت و معلولی با کاهش خطر ابتلا به درماتیت آتوپیک دارد. برعکس، این مطالعه نشان می‌دهد که ویتامین C، رتینول و کاروتن تأثیر معناداری بر بروز این بیماری ندارند. به گفته محققان، گنجاندن ویتامین E در رژیم غذایی می‌تواند احتمال ابتلا به درماتیت آتوپیک را کاهش دهد، اما مصرف ویتامین‌های آنتی‌اکسیدانی دیگر برای پیشگیری یا درمان این بیماری ضروری نیست.

انتشار نتایج در مجله علمی

این پژوهش به تازگی در مجله برخط پژوهش و فناوری پوست (Skin Research & Technology) منتشر شده است و می‌تواند به عنوان یک پیشرفت مهم در پیشگیری از درماتیت آتوپیک و بهبود درمان‌های پیشنهادی برای این بیماری پوستی مورد توجه قرار گیرد.

img
نویسنده

ادمین

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه‌های مورد نیاز مشخص شده‌اند.