پزشک سایت

پزشک سایت

دوشنبه, شهریور ۲۶, ۱۴۰۳

پزشک سایت - راهنمای شما در مسیر سلامت و بهبود، با اطلاعات جامع پزشکی و مقاله های تخصصی

  • آندومتریت
  • کیست بارتولن
  • برونشیت
  • سیاه‌سرفه

در تماس باشید

پزشکی

وزیر بهداشت دولت چهاردهم و چالش انتخاب معاونان جدید

وزیر بهداشت دولت چهاردهم و چالش انتخاب معاونان جدید

دکتر محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت دولت چهاردهم، با اخذ رأی اعتماد از مجلس و اعلام مواضع و برنامه‌های خود، سکان هدایت نظام سلامت ایران را به دست گرفته است. او برای اجرای وعده‌های خود نیازمند یک تیم قوی از معاونان کارکشته است. اما معاونان احتمالی او چه کسانی هستند و چه نقشی در بهبود سیاست‌های بهداشتی کشور خواهند داشت؟

به گزارش پزشک سایت ، دکتر ظفرقندی از هفته گذشته که با ۱۶۱ رأی موافق از مجلس رأی اعتماد گرفت، تنها یک نفر را به عنوان رئیس دفتر منصوب کرده است. دکتر خسرو صادق نیت، شاگرد قدیمی و دوست دیرین ظفرقندی، هم‌اکنون رئیس دفتر و عضو کمیته انتصابات وزارت بهداشت است.

گزینه‌های احتمالی برای معاونت‌های کلیدی وزارت بهداشت

در میان اسامی مطرح‌شده برای معاونان احتمالی وزارت بهداشت، محتمل‌ترین فرد دکتر علی جعفریان است؛ رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران که احتمالاً به عنوان معاون کل وزارت بهداشت منصوب خواهد شد.

برای ریاست سازمان غذا و دارو نیز چند نام آشنا به گوش می‌رسد. از جمله این افراد می‌توان به دکتر مهدی پیرصالحی، نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع دارویی و دکتر محمود بیگلر، رئیس داروخانه ۱۳ آبان اشاره کرد. همچنین نام دکتر محمد عبده زاده، رئیس سندیکای صاحبان صنایع دارویی، نیز برای تصدی این سمت شنیده شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت: نام‌های مطرح

در بخش معاون درمان وزارت بهداشت، گزینه‌های متعددی مطرح هستند که آشنایی خوبی برای فعالان حوزه سلامت دارند. نام دکتر نادر توکلی، رئیس بیمارستان حضرت رسول، بیشتر از دیگران به گوش می‌رسد. با این حال، افراد دیگری چون دکتر محمد حسین صومی، قاسم جان بابایی و حسن امامی رضوی نیز از جمله گزینه‌های مطرح هستند.

احتمال حضور زنان در معاونت‌های وزارت بهداشت

اگر دکتر ظفرقندی بخواهد از میان زنان فردی را به عنوان معاون وزیر بهداشت انتخاب کند، یکی از گزینه‌های احتمالی دکتر طاهره چنگیز، رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، است. همچنین برای معاونت بهداشت اسامی دیگری از جمله دکتر علیرضا رئیسی، دکتر علی دل پیشه، دکتر محمد مهدی ناصحی و حتی دکتر حمیدرضا جمشیدی مطرح شده است که هرچند انتخاب او به عنوان داروساز برای این سمت کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد.

دیگر گزینه‌های معاونت‌های وزارت بهداشت

برای معاونت آموزشی نیز نام دکتر جلیل حسینی، متخصص ارولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به عنوان گزینه اصلی مطرح است. البته نام‌های دیگری مثل دکتر عبدالله کریمی، دکتر باقر لاریجانی، دکتر امیر محسن ضیایی و دکتر علی حق‌دوست نیز در این فهرست دیده می‌شوند.

معاونت توسعه یکی از کلیدی‌ترین معاونت‌های وزارت بهداشت است که گزینه‌های مختلفی مانند دکتر محمود بیگلر، دکتر طاهر موهبتی و دکتر حمیدپور اصغری برای آن مطرح شده‌اند.

برای معاونت پرستاری نیز نام‌هایی همچون دکتر تهمینه صالحی از دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر عباس عبادی، معاون پرستاری فعلی وزارت بهداشت، دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی و دکتر وحید زمان‌زاده شنیده شده است. فشارها برای انتخاب یک معاون زن ممکن است دکتر ظفرقندی را به سمت انتخاب دکتر تهمینه صالحی هدایت کند.

نتیجه‌گیری: تیم مدیریتی جدید وزارت بهداشت

با توجه به چالش‌های پیش روی نظام سلامت، انتخاب معاونان قوی و باتجربه برای وزارت بهداشت دولت چهاردهم اهمیت زیادی دارد. دکتر ظفرقندی با انتخاب افرادی مانند دکتر محمد جواد کبیر، کارشناس مدیریت و سیاست‌گذاری سلامت، و استفاده از تجربیات او به عنوان معاون یا مشاور، می‌تواند در هدایت این وزارتخانه پر مسئولیت موفق عمل کند.

img
نویسنده

ادمین

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه‌های مورد نیاز مشخص شده‌اند.